• Cilj ovog kolegija je da se postdiplomci upute u osnovne teorijske postavke sistema za označavanje, osobito one koji se odnose na sadržajnu obradu dokumenata i da se upoznaju sa međunarodnim standardima, smjernicama i pravilima relevantnim za sisteme sadržajne obrade. Razumjevanje kompleksnosti sistema za označavanje i pretraživanje, primjena tehnika pretraživanja i vrednovanje procesa i rezultata. Upoznati će različite tehnike i načela, te strategije pohrane i pretraživanja.
  • Cilj predmeta: upoznati studente/ice sa najznačajnijim klasifikacijskim sistemima i uputiti studente u nedostatke i prednosti pojedinačnih klasifikacijskih sistema. Predstaviti im daljnji razvoj klasifikacije.
  • Cilj ovog kolegija je da se studenti/ice upoznaju s historijskim razvojem i sadašnjom ulogom časopisa kao sredstva znanstvene komunikacije, sa posebnim osvrtom na razvoj bosanskohercegovačkih znanstvenih časopisa.
  • Cilj predmeta ovoga kolegija je upoznati studente/ice sa razvojem online kataloga i relevantnim bibliotečkim standardima koji omogućavaju njegovu implementaciju u mrežno okruženje.
  • Upoznati studente/ice bibliotekarstva s temeljnim principima procesa digitalizacije bibliotečke građe (s osvrtom na arhivsku i muzejsku građu), kao što su: odabir građe, analiza opravdanosti i isplativosti, priprema građe, organizacija postupka digitalizacije, provjera kvalitete i podešavanje parametara pri digitalizaciji, naknadna obrada, organizacija i označavanje, te problematika očuvanja i zaštite elektronske građe na duži rok. Uz to, cilj je obavijestiti studente/ice o najznačajnijim projektima digitalizacije bibliotečke, arhivske i muzejske građe u svijetu, te o problemima digitalizacije građe u bosanskohercegovačkim informacijskim institucijama.
  • Historijski razvoj visokoškolskih biblioteka. Njihova uloga i zadaci u sistemu visokoškolskog obrazovanja u skladu sa informatičkim potrebama. Razlike između visokoškolskih biblioteka u odnosu na ostale biblioteke. Visokoškolske biblioteke u zapadnoevropskim zemljama. Nove informacijske tehnologije, znanstvena komunikacija i visokoškolske biblioteke. Slobodan pristup informacijama. Metode koje se koriste u evaluaciji visokoškolskih biblioteka. Obrazovanje bibliotekara i korisnika visokoškolskih biblioteka.
  • Cilj kolegija je usvajanje elementarnih pojmova iz područja organizacije znanja, razumijevanje teorijskih postavki i fenomena informacijskih znanosti, te izučavanje informacijskih znanosti u kontekstu razvoja informacijskih tehnologija koje su uvjetovale promjenu funkcije biblioteka. Namjera je studentima predočiti povijest organizacije, razvoja i prikaza znanja, dok će poseban akcenat biti stavljen na važnost razvijanja informacijske pismenosti, analiziranje informacijskih potreba, vrednovanje i obradu informacija.

  • Cilj predmeta: Dobiti uvid u konceptualne i tehničke pretpostavke za kreiranje digitalnih biblioteka, razumjeti usluge koje takve vrste biblioteka imaju u kontekstu globalnog informacijskog povezivanja i pristupa informacijama. Studenti trebaju usvojiti vještine vezane za primjenu elektroničkih izvora u umreženom društvu, odnosno steći znanja za rukovanje aplikacijama koje omogućuju interaktivan pristup informacijama putem sučelja za digitalne izvore i repozitorije znanja.
  • Cilj je upoznati studente s osnovnim konceptima Web 2.0. Alati i aplikacije korištene danas na internetu, pored zabavnog karaktera, posjeduju i cijeli niz karakteristika i funkcija iskoristivih u različitim okruženjima kao primjerice obrazovnom, istraživačkom i informacijskom.
  • Cilj predmeta: Predmet Sadržajna analiza – osnove i metode uvodni je kolegij u širu oblast poznatu kao Indexing and information retrieval. Nakon ovog kolegija očekuje se da će studenti biti upoznati sa osnovnim tehnikama i vrstama izrade sistema za predmetno označavanje zasnovanih na korištenju prirodnih jezika
  • Osnovni cilj ovog kolegija je da se studenti/ice upoznaju s glavnim fazama u razvoju informacijskih društava kroz historiju (imajući u vidu opći, svjetski kontekst); globalnim, interkulturalnim porijeklom i razvojem informacijske i bibliotečke djelatnosti; evropskim i svjetskim bibliotečkim i informacijskim naslijeđem; razvojem bibliotečke i informacijske znanosti kao discipline i kao profesije; pitanjima savremenih tokova bibliotečke i informacijske znanosti u svjetlu njihove prošlosti.
  • Upoznati studente/ice bibliotekarstva s osnovnim fazama u izgradnji i upravljanju bibliotečkim zbirkama. Uz upoznavanje organizacije rada u bibliotekama, studenti/ice obavijestit će se o mogućnostima što uspješnijeg upravljanja bibliotečkim zbirkama u vremenu burnih preoblika informacijskih institucija uopće.
  • Upoznati studente/ice bibliotekarstva s osnovnim fazama informacijskog izrastanja bosanskohercegovačkog društva; s počecima i kasnijim razvojem bosanskohercegovačke pismenosti; s tokovima bibliotečke i informacijske djelatnosti u Bosni i Hercegovini; s bogatim bosanskohercegovačkim bibliotečkim naslijeđem te kroz historiju najznačajnijim bh. bibliotečkim institucijama; s razvojem bibliotečke znanosti u Bosni i Hercegovini te s razvojem bosanskohercegovačkog bibliotekarstva kao profesije; s problemima uključivanja bosanskohercegovačkog bibliotekarstva u savremene bibliotečko-informacijske tokove.
  • Upoznati studente/ice bibliotekarstva s pojmom kulturna baština u njegovim raznovrsnim značenjima, kao i sa vrstama, zadacima i ulogama baštinskih institucija u savremenom društvu. Uz to, cilj je obavijestiti studente/ice o konvergenciji baštinskih institucija pod utjecajem savremenih informacionih tehnologija te o vidovima i mogućnostima upravljanja baštinom unutar savremene društvene paradigme. Posebna pažnja posvetit će se aktuelnim projektima digitalizacije kulturne baštine.
  • Cilj ovog kolegija je da se studenti/ice upoznaju s osnovama bibliotečke djelatnosti kao i s vrstama i zadacima biblioteka.
  • Cilj kolegija Bibliografija Bosne i Hercegovine I dvojak je: prije svega studenti treba da ovladaju vještinom izrade bibliografije kao neodvojivog dijela naučnoistraživačkog rada, i drugo, da se upoznaju s naslijeđem u toj oblasti prije svega u svojoj zemlji, a onda i u svijetu.
  • Upoznati studente/ice bibliotekarstva sa ulogom, značajem i zadacima školskih biblioteka, kao i sa standardima za školske biblioteke. O školskim bibliotekama govorit će se kako na sinhronijskoj tako i na dijahronijskoj razini, a u obzir će se uzeti školske biblioteke u bosanskohercegovačkom, ali i u širem kontekstu.
  • Cilj kolegija je teorijsko upoznavanje s osnovama rada biblioteka kao javnih ustanova, razumijevanje standarda bibliotečke struke i odgovornosti poziva bibliotekara. Namjera je studente upoznati s ishodištima za teoriju bibliotečke znanosti i problematskim područjima inoformacijskih znanosti. Studentima će biti objašnjene veze i odnosi između elemenata bibliotečkog diskursa, rastumačeni temeljni pojmovi organizacije znanja, predstavljene hipoteze i ciljevi informacionih znanosti, te predočene profesionalne zadaće budućih informacijskih stručnjaka.
  • Cilj je predmeta uvođenje studenata/ica u filozofske i logičke osnove klasifikacije i klasifikacijskih sistema da bi se razumjela svrha klasifikacije i njena uloga u organiziranju znanja.
  • Cilj predmeta: Upoznavanje studenata/ica s relevantnim Međunarodnim standardima za bibliografski opis i s bibliografskom kontrolom podataka radi savladavanja vještina vezanih za izradu abecednoga kataloga u mrežnom okruženju.
  • Cilj ovoga kolegija jest da studenti/ce usvoje kategorijalni aparat koji se koristi u području organizacije znanja, spoznaju dimenzije (procesi i sistemi) područja organizacije znanja i razumiju promjenu bibliotečke pradigme. Jedan od bitnih ciljeva ovoga kolegija jest da kroz seminarske radove studenti/ce nauče prezentirati svoja znanja.
  • Cilj predmeta:

    Ovaj je predmet uvodni kolegij u širu oblast poznatu kao Indexing and information retrieval. Nakon ovoga kolegija očekuje se da će studenti biti upoznati sa osnovnim tehnikama i vrstama izrade sistema za predmetno označavanje zasnovanih na korištenju prirodnih jezika.
  • Cilj predmeta: Upoznati osnovne koncepte, uloge i mogućnosti baza podataka i sistema za pretraživanje informacija u informacijskom sistemu.

  • Cilj predmeta: upoznati studente/ice bibliotekarstva s teorijom i praksom upravljanja informacijskim institucijama i informacijskim izvorima na način koji će što efikasnije zadovoljiti organizacione ciljeve informacijskih institucija; s temeljnim upravljačkim funkcijama kao što su planiranje, organiziranje, kontroliranje radnog procesa u informacijskoj instituciji; s temeljnim upravljačkim znanjima i vještinama kao što su marketing, komuniciranje s korisničkom zajednicom i društveno zagovaranje, poznavanje zakonskih regulativa u vezi s upravljanjem informacijskim institucijama itd. Težište će biti na pitanjima upravljanja u bibliotekama i specifičnostima upravljačkih praksi u ovoj vrsti informacijskih institucija.


  • Cilj predmeta:

    Kolegij ima za cilj tematizirati rastuću popularnost i sve rašireniju upotrebu novih medija, posebice Interneta , stavljanjem naglaska na različite online alate koji omogućavaju korisnicima da razmjenjuju informacije, mišljenje i znanje. Internet kultura počiva na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji, a o samom Internetu kao novom mediju potrebno je razmišljati na razini meta-tehnologije, koja je uzrokovala značajne promjene ne samo u oblasti bibiotekarstva, već u informacijskoj znanosti uopće.

    Sadržaj predmeta :

    Historijski kontekst razvoja interenta s posebnim akcentom na internet druge generacije, tzv. Web 2.0., čijom upotrebom bibiotekarstvo ulazi u područje novih oblika sticanja znanja preko različitih izvora informacija i medija. Informacije dostupne posredstvom Web 2.0. formiraju okruženje u kojem se korisnik postepeno uvodi u novi način korištenja suvremene tehnologije, koja uzrokuje nastanak biblioteka nove generacije – Library 2.0.

  • Cilj kolegija je upoznavanje upoznavanje s područjem i definicijama informacijske etike, razumijevanje utjecaja znanja i ICT (informacijsko komunikacijske tehnologije) na društveni razvoj i stvaranje informacijskog društva. Međunarodni dokumenti koji se tiču informacijskih i baštinskih institucija. Bosanskohercegovački zakonski propisi koji se odnose na bibliotečku djelatnost i informacijske službe. Međunarodni dokumenti i bosanskohercegovački propisi o čuvanju i zaštiti kulturne baštine. Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima. Međunarodni propisi o zaštiti ličnih podataka. Zakon o zaštiti tajnosti podataka. Pravo na pristup informacijama. Zakon o medijima. Pravo na slobodan govor i pravo na informiranje. Uloga baštinskih i informacijskih ustanova u obezbjeđivanju slobodnog pristupa informacijama. Profesionalna etika i etički kodeksi.
  • Cilj predmeta: Kolegij ima za cilj predstaviti i objasniti faktore utjecaja znanja i ICT (informacijsko komunikacijske tehnologije) na razvoj i stvaranje društva znanja. Namjera je i spitati i prezentirati mogućnosti kroz koje biblioteka kao informacijska institucija odgovara na izazove multikulturalizma i globalizacije pojašnjavajući utjecaj informacionalizma, kao tehnološke paradigme, na ulogu, značaj, ali i preobilikovanje bibliotečke profesije i biblioteka u informacijskom društvu. Studente/ice će biti upoznati sa teorijama informacijskog društva, kao i sa strategijama razvoja biblioteka i drugih informacijskih institucija u odnosu na korisničke potrebe u u složenom, multikulturalnom, postmodernom, postindustrijskom, umreženom društvenom kontekstu.

    Sadržaj predmeta: Upoznavanje sa multikulturalnim porijeklom javnog bibliotekarstva, te odgovornostima multikulturalne i interkulturalne misije bibliotečkog poziva. Uvođenje u promišljanja o temeljnim konceptima i pojmovima informacijskog društva uz razumijevanje problematike javnog prostora, javnog i informacijskog dobra. Tematiziranje i pojašnjavanje složenosti odnosa društvene odgovornosti bibliotekara/ki u promoviranju socijalnog aktivizma, građanskog obrazovanja i društvenog uključivanja u odnosu spram demokratske održivosti u globalnom, informacijskom društvu.